Uw meter wordt jaarlijks opgenomen

Sibelga komt jaarlijks bij u langs voor een fysieke meteropneming.
Dit geldt voor de meeste huishoudelijke of kleine professionele klanten.

Bij klanten met een groot verbruik kan de opneming regelmatiger gebeuren (maandelijks of via telelezing).

Kalender meteropneming

Was u afwezig toen onze meteropnemer langskwam? 

Dan krijgt u van ons een brief waarin u uitgenodigd wordt om zelf uw meterstanden door te geven.

U heeft tot 15 dagen na de verzenddatum van de brief om uw meterstanden door te geven.

Brief meterstanden (Thumbnail)Wat vindt u terug in de brief?

- De naam van de klant zoals de energieleverancier die heeft doorgegeven aan Sibelga.

- Het leveringsadres: het adres waar uw meters staan.
Opgelet: Sibelga verstuurt de brief enkel naar het adres waar de meters staan.

- De EAN-codes van uw meters

- Het referentienummer : dat is de unieke code dat u toelaat uw meterstanden via de website of telefonisch door te geven.

- De 4 laatste cijfers van iedere meter, met de laatst opgenomen meterstanden.

 (bekijk hier een voorbeeld van de brief)
 

 Geef uw meterstanden online door

Geen toegang tot uw meter?  De meterstanden worden geschat

Uw meterstand zal worden geschat als:

  • onze meteropnemer geen toegang had tot uw meter
  • en u ons na het ontvangen van de brief de meterstanden niet zelf doorgegeven.

De meterstand wordt geschat op basis van uw verbruik van de voorgaande jaren.

Niet akkoord met de schatting?

Dan kunt u een eventuele rechtzetting vragen aan uw energieleverancier.