Elektriciteitspannes

Wat moet ik doen bij een elektriciteitspanne?

Treft de panne de hele straat of wijk?
Bel dan ons noodnummer op 02 274 40 66 (24u/24).

Treft de panne enkel uw woning?
Neem dan eerst een kijkje in uw verdeelkast.  Als u de oplossing zelf niet vindt, bel dan uw elektricien.

Meer uitleg in onze video

Terug naar vragen

Hoe lang duurt het alvorens een elektriciteitspanne opgelost is?

Bij een hoogspanningspanne rekenen wij op maximaal 2 uur hersteltijd om alle getroffen klanten weer van stroom te voorzien.  Opgelet: vanop afstand kunnen wij makkelijk tot 75% van de klanten weer van stroom voorzien binnen de 10 à 15 minuten.  Het zijn de laatste klanten, waarvoor we ter plekke moeten komen om een oplossing te vinden, die de volledige duurtijd van een panne kunnen doen oplopen.

Bij een laagspanningspanne kan dit langer duren.  Afhankelijk van de aard van de panne kan dit vrij snel (in minder dan een uur tijd) tot vrij lang duren (4 à 6 uur).  Die lange hersteltijd ligt aan het feit dat wij eerst de exacte locatie van de beschadigde kabel in straat moeten kunnen detecteren en nadien de nodige graafwerken moeten uitvoeren. 

 

Terug naar vragen

De elektriciteitspannes is opgelost, maar mijn gebouw heeft nog steeds geen stroom?

Grote gebouwen beschikken vaak over een eigen hoogspanningscabine.

Als wij melden dat de panne is opgelost en uw gebouw nog geen stroom heeft, zal u uw hoogspanningscabine opnieuw moeten inschakelen.

Doe hiervoor beroep op de technische dienst van uw gebouw.

Terug naar vragen

Heb ik recht op een schadevergoeding na een elektriciteitspanne

Sibelga kan u inderdaad voor bepaalde gevallen compenseren na elektriciteitspannes. 
Voorbeelden zijn:

  • bij een langdurige, ongeplande stroompanne van méér dan 6 uur
  • als u geen elektriciteit of gas meer heeft omwille van een administratieve fout van Sibelga

Alle voorwaarden voor schadevergoedingen kan u terugvinden in het schadevergoedingsformulier.

Terug naar vragen