Openen en sluiten meters

Ik heb een contract met een energieleverancier afgesloten. Hoeveel dagen duurt het alvorens een Sibelga-medewerker mijn meter komt openen?

Nadat uw energieleverancier ons op de hoogte heeft gebracht van uw contract, zijn er minimum 2 dagen nodig om de opening in te plannen.

Neem contact op met ons Klantentonthaal om een afspraak te maken (02 549 41 00).

Terug naar vragen

Waarom werd mijn meter afgesloten?

Een meter wordt normaal afgesloten op vraag van de klant.

Als dat niet het geval is, kan de meter om verschillende redenen afgesloten zijn:

  • op aanvraag van de energieleverancier bij wanbetaling
  • als blijkt dat er op het verbruiksadres energie verbruikt wordt zonder contract met een energieleverancier
  • om veiligheidsredenen (brand, waterschade, …)

Meer informatie over de sluiting van uw meter kan verkregen worden via ons Klantenonthaal (02 549 41 00)

Terug naar vragen

Mijn meter is gesloten. Wat moet ik doen om opnieuw over elektriciteit en/of gas te beschikken?

Het eerste wat u moet doen is een contract afsluiten met een energieleverancier (lijst van de energieleveranciers).
Door het sluiten van de meter, wordt het contract automatisch verbroken.

Zodra u over een contract beschikt, kunt u ons Klantenonthaal bellen (02 549 41 00) om een afspraak te maken voor het openen van de meter.

Terug naar vragen