Geen elektriciteit of gas meer omdat jouw meter werd afgesloten ? Met deze 3 eenvoudige stappen geniet je snel weer van energie:

1. Sluit een contract af met een energieleverancier

Zodra je een contract hebt afgesloten, zal jouw energieleverancier ons je gegevens bezorgen. Die ontvangen wij doorgaans de dag nadien.

Je mag van ons dan een e-mail en/of sms verwachten rond 18 uur met jouw dossiernummer.

Bekijk de lijst met alle energieleveranciers

2. Maak een afspraak met Sibelga

Met het dossiernummer dat je van ons hebt gekregen, kan je nu een afspraak maken:

  • online via my.sibelga.be
  • of telefonisch op 02 549 41 00 (maandag tot vrijdag, van 8u tot 17u)

Reken op minstens 2 volledige werkdagen vooraleer we jouw meter komen openen. Dit is afhankelijk van de beschikbaarheid.

Belangrijk voor je een afspraak maakt!

Gaat het om een nieuwe elektriciteits- of gasinstallatie? Of werd jouw huidige installatie aangepast? Dan is een keuringsattest vereist! Dit keuringsattest moet je kunnen voorleggen aan de Sibelga-technieker, want anders mag hij jouw meter niet openen. Lees hier meer over het keuringsattest.

3. Wij komen jouw meter openen

Op welk tijdstip komt de technieker langs?

  • De dag voorafgaand aan de afspraak krijg je van ons een sms met het vermoedelijke uur dat onze Sibelga-technieker zal langskomen.
  • Of bel zelf de dag voor de afspraak vanaf 14 uur naar onze Planofoon op 0800 944 99.

Wat kost een meteropening?

Het openen van één meter kost € 121,0 (21% incl. btw).

Dit zal aangerekend worden via jouw energieleverancier.

Enkele belangrijke aandachtspunten

  • Je moet een keuringsattest voorleggen als er werken werden uitgevoerd aan jouw elektriciteits- of gasinstallatie.
  • De meter en het meterlokaal moeten toegankelijk zijn.
  • Er moet een volwassene aanwezig zijn.
  • De deurbel moet werken, en jouw naam moet erop vermeld staan. 
  • Werkt de deurbel niet? Laat dan een briefje achter met je gsm-nummer.