Sibelga streeft naar een performant elektriciteits -en gasnet, en tracht je als klant steeds te voorzien van een continue energietoevoer. Als wij in onze opdracht zouden mislukken kan je voor bepaalde gevallen een schadevergoeding vragen:

  • bij een langdurige, ongeplande stroompanne van méér dan 6 uur
  • je geen elektriciteit of gas meer heeft omwille van een administratieve fout van Sibelga
  • wij je aansluiting op ons netwerk niet tijdig zoals gepland hebben uitgevoerd
  • voor rechtstreekse (lichamelijke of materiële) schade veroorzaakt door een onderbreking, niet conforme of onregelmatige energielevering

Schadevergoedingsformulier

Over het algemeen heb je 60 kalenderdagen de tijd om je verzoek tot schadevergoeding in te dienen. Er zijn evenwel uitzonderingen. Neem dus aandachtig het schadevergoedingsformulier door.

Vraag online je schadevergoeding aan

Opgelet: Door een technisch probleem zijn aanvragen die in de afgelopen weken zijn ingediend, niet bij ons aangekomen. Als u geen bevestigingsmail of dossiernummer heeft ontvangen, adviseren wij u contact met ons op te nemen via klachten@sibelga.be.

 

De documenten mogen verstuurd worden naar:

Sibelga, dienst Klachten
PB 1340 - 1000 Brussel Brouckère
email: klachten@sibelga.be
Fax: 02 549 43 34

Geeft Sibelga geen gunstig gevolg aan een verzoek tot schadevergoeding ?

Dan heb je de mogelijkheid om die beslissing te betwisten door een klacht in te dienen bij de Geschillendienst van Brugel, op het volgende adres: