Hoe kunnen wij u beter bedienen?
  • Artikel

Hoe kunnen wij u beter bedienen?

Dat is een van de vragen die Sibelga probeert te beantwoorden aan de hand van een reeks tevredenheidsenquêtes bij haar klanten. 

Voor Sibelga is de klanttevredenheid een absolute prioriteit. Uiteraard zeggen alle bedrijven dat, maar bij Sibelga is het meer dan een holle slogan. Wij doen echt al het mogelijke om het steeds beter te doen.

Hoe? Gewoon door te luisteren naar wat onze klanten te zeggen hebben over onze diensten. Dankzij hun mening weten we wat we kunnen verbeteren om hen nog beter van dienst te zijn. Tegelijk kunnen we vaststellen wat we al goed doen en moeten behouden. 

Systematische tevredenheidsenquêtes na een interventie

Hebt u onlangs een meter laten openen? Zijn onze technici bij u langs geweest om het tweevoudig uurtarief te activeren of een gasaftakking te verplaatsen? Dan zult u enige tijd na de ingreep een mail ontvangen waarin u een paar vragen kunt beantwoorden zodat wij uw tevredenheid kunnen evalueren.

Misschien hebt u wel een probleem vastgesteld dat moet worden opgelost. Een klant meldde ons bijvoorbeeld: “De contactpersoon van Sibelga had niet gezegd dat de verwarmingsinstallateur aanwezig moest zijn ... Nu hebben we heel wat nutteloze afspraken gemaakt en tijd verloren!” 

Of misschien hebt u positieve opmerkingen voor ons, zoals deze van een andere klant: “De medewerker was vriendelijk en heel bekwaam. Het was echt aangenaam, deze combinatie van expertise en een positieve ingesteldheid.”

Uw antwoorden worden in elk geval aandachtig bestudeerd. Als u echt ontevreden bent, zal een van onze medewerkers van de Klantendienst persoonlijk contact met u opnemen om meer te weten te komen over het probleem en een oplossing te zoeken.

Niet alleen particulieren

Sibelga voert niet enkel enquêtes uit bij particulieren. We vragen bijvoorbeeld ook elk jaar naar de mening van de gas- en elektriciteitsleveranciers en we raadplegen de gemeenten in het kader van het NRClick-programma.

Het doel is steeds hetzelfde, namelijk op continue wijze onze dienstverlening verbeteren!

Een goed rapport voor Sibelga

Tot nog toe zijn de resultaten van de tevredenheidsenquêtes positief en ze worden bovendien steeds beter. Voor de eenvoudige werken die door Sibelga worden uitgevoerd, haalden we tussen november 2016 en april 2017 bijvoorbeeld een score van 80%, tussen “tevreden” tot “zeer tevreden”. 

Maar we mogen niet op onze lauweren rusten. Sommige zaken kunnen duidelijk beter. We onderzoeken momenteel wat we eraan kunnen doen.

Een paar minuten om ons uw mening te geven!

Om onszelf in vraag te kunnen stellen en permanent onze dienstverlening te verbeteren, hebben wij u nodig! We vragen maar een paar minuten van uw tijd aan onze enquêtes te besteden, zo zullen wij u steeds beter kunnen helpen!